Thursday 6 December 2007

“Amnesty İnternational” Makedonya Türklerinin eğitimdeki sorunlarını biliyor

Uluslararası İnsan Hakları Koruma Teşkilatı Amnesty İnternational”, özellikle Doğu Makedonya’da yaşayan Türklerin eğitim sorunları hakkında bilgi sahibi.

Amnesty İnternational” bu yıl yayınladığı raporda,Türklerin eğitim sorunlarını özel olarak ayrı bir başlıkta değil, genel olarak Makedonya’daki eğitim sorunları çerçevesine koymaktadır.


İnsan Hakları Koruma Teşkilatı, raporda sadece Makedonya’da yaşayan Rom asıllı vatandaşlara değinmektedir.

Amnesty İnternational” Makedonya temsilcisi Şon Cons, “Teşkilat Komitesinin raporunda Türk kadınları dahil olmak üzere, Arnavut hatta Makedon kadınlarında bile eğitim sorunları mevcut olduğu belirtiliyor. Raporda, Makedonya hükümetinin, mensup olduğu etnik topluluğu ayırımı yapmadan tüm çocuklara eşit eğitim şartları sağlamalıdır. Makedonya İnsan Haklarının Korumasına ait tüm Uluslararası anlaşmaları imzalamıştır” dedi.

“Amnesty İnternational” raporuna göre Makedonya’da Rom asıllı kadınlara cinsiyet ve milli mensubiyet olmak üzere çifte ayırım yapılmaktadır.

Şon Cons hükümete, eğitim alanında mevcut olan ayırıma son vermeleri çağrısında bulundu. Şon, Makedonya’da eğitimin ücretsiz olmadığının altını çizerek “aileler, dersler için gerekli 10 okuma kitabından sadece iki kitabı alabiliyor. Ailenin sorunlarına bizzat ben tanık oldum. Buna ücretsiz eğitim denilemez. Bir çocuğun eğitimi, ulaşım dahil her alanda ücretsiz olmalıdır” şeklinde konuştu.

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."