Saturday 8 September 2007

İNADI BIRAK KEYFİNE BAK

Eşek ınadı, gavur inadı, katır inadı, keçi inadı ve Arnavut inadı. Makedonya Türk toplumunda, inat yapan bir kişi için sık sık kullanılan deyimler bunlar. Aralarında en yaygınları Eşek ve Arnavut inadı.

Eşek kelimesinden çok sayıda atasözü ve deyim bulunmaktadır, dolayısıyla hiç tartışmasız Türk diline ve edebiyatına büyük bir zenginlik katmaktadır.

Arnavut inadı da kendilerinin efsane olmuş, şehir tarihlerine geçmiş huylarıdır. Hatta gururla meşhur özelliğimiz diye bahsederler inatlarından.

Peki inatçı olmak iyi mi kötü bir huy mudur?

Bazen sahip olunan, en güzel huylardan biridir. Kimi zaman aklınızdakini, fikrinizdekini uygulamaya geçmede en büyük yardımcıdır.

Bazı durumlarda da super saçma ve gereksiz bir eylem olduğunu düşünüyorum. Bir de inatçıyım diye iddia etmek saçmalığın zirvesini oluşturuyor.

İNAD FIKRASI

Üç tane laz kahvede otururken inat mahabbeti açılmış. Birisi ben inadım demiş, öbürü ben senden daha inadım demiş, diğeri de sizde inat mı var ben sizdende inadım derken biri sormuş; haçan senin inadın nedir?

Bundan 18 sene evvelidi hanımla evlendik nikakta ayağıma pasti o günden beri eli elime deymez konuşmam! Kahvedekiler şaşkın şaşkın bakarken dayanamamış. 18 senelik evlisin iki çocuğun var nasıl oluyo konuşmuyon ve bunun inadı nerde... Laz… Haçan inad ettim o iki çocuğun babasını sormadım......

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."