Monday 22 October 2007

ADEKSAM OLMASAYDI

Makedonya Türkleri arasında Sivil sektörün gelişmesine öncülük eden Abdülhakim Hikmet Doğan Eğitim Kültür ve Sanat Merkezi (ADEKSAM) 10.cu yıldönümünü çeşitli faaliyetlerle kutladı.

ADEKSAM 17.11.1997 yılında Gostivar’da kurulmuştur. Makedonya’da Türkçe eğitimi teşvik ve geliştirmek gayesiyle faaliyetlerine başladı. Anaokullarından başlayarak ilk okul, lise ve üniversite seviyesine kadar Türk eğitim sorunlarını inceleyerek, bu sorunlar hakkında çözüm üretmektir.

Türk dili üzerine eğitim yapan okullara öğrenci temin etmek gayesiyle burs projesine başlıyan ve devam eden yegane kuruluştur. Bunun yanı sıra milli ve manevi kültürümüzü tanıtmak amacıyla değişik panel ve konferanslar düzenliyor.


Buna rağmen Makedonya Türklerinin en büyük sorunu eğitim. İstatistik kurumunun son verilerine göre Makedonya'da 5 bin Türk okula hiç gitmedi. 14 bin Türk ilkokulu tamamlamadan terketti. Okula gitmeyenlerin en büyük kısmını Doğu Makedonya'da yaşayan Türkler oluşturuyor. 4.761 Türk, okuma yazma bilmiyor. Okuma yazma bilmeyenlerin en büyük kısmını kadınlar oluşturuyor.


Bu konuda daha geniş bilgileri http://erdemahmet.blogspot.com/ sayfasından okuyabilirsiniz.

ADEKSAM’IN on yıldır eğitim kosunda önemli çalışmalar yaptığına rağmen rakamlar akıllara durgunluk veriyor. Acilen önlemlerin alınması gerekiyor. Eğitim projelerinin çoğalması kaçınılmaz.

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."