Monday 19 November 2007

ATATÜRK REKLAMI VE MAKEDONYA’DA TÜRK MEDYASI

Türkiye İş Bankası, Atatürk'ü ölümünün 69. yıldönümünde bir reklam filmiyle andı.

Filmde gül bahçesinde Atatürk ile bir çocuk arasında geçen diyalog yansıtılıyor. Filmden esinlenerek şu anda kapanmak üzere bulunan Makedonya Radyo Televizyonu Türkçe Programı çalışanlarının ve seyircileri arasında geçen hayali bir diyalogu yansıtmak istedim.

Filmde, Makedonya’da Makedonya Radyo Televizyonu (MRT) Türkçe Programları ve seyirciler arasında geçen diyalog yansıtılıyor. Filmde, MRT Türkçe Programı çalışanlarının ellerine gül dikeni batıyor. (Türkçe programı kapanıyor. 24 çalışandan işte sadece ve sadece dört kişi kalacak. Programlarda büyük ihitimalle 2.5 saaten 10 dakikaya düşecek. Gül dikeninin batacağı 6 ay önce biliniyordu).

Seyirciler de ‘Sizlerin eline diken batar mı (programlar kapanabilir mi?)’ diye soruyor.

Çalışanlar da seyircilere şöyle diyor: “Bu programları hazırlarken canımız yanabilir. ‘Programlar kapsamında güzel yayınlar yok diyen olabilir. Biz kendimize şunu sormak zorundayız: “İşe gelirken seyredilen, reyting alan program yapmak istiyor muyuz? Çok istiyorsak, söylenenler umurumuzda olmayacak. Tek isteğimiz…en iyi programlar hazırlamak…”


Konuşmanın sonunda çalışanlar seyircilere “Anladınız mı? diye soruyor. “Anladık” yanıtını alan çalışanlar, “Aferin size. Uzatın şu uzaktan kumandayı, şimdi, saat 17.30, “en çok seyredilen, tarafsız, doğru, dengeli, cesur ve çağdaş ana haber bülteni başlıyor” şeklinde cevap veriyor.

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."