Thursday 8 November 2007

MAKEDONYA'DAN PEKİN'E, TEKERLEKLİ SANDALYEDE

Bir eylemci, tekerlekli sandalyeyle Makedonya'dan yapacağı bir yıllık yardım amaçlı yolculuk sonunda 2008 Yaz Olimpiyatları için Pekin'e varmayı planlıyor.

Mile Stoykovski, tekerlekli sandalyeyle 31 ülkede 15 bin kilometre yol yapmaya kalkışan ilk insan. Amacıysa, Yaz Olimpiyatları için 8 Ağustos'ta Pekin'e ulaşmak.

Bugüne kadar Suriye'ye ulaşan ve Ürdün'e gitmekte olan Stoykovski'nin sağlık durumu iyi ve hedefine ulaşmak üzere.

Stoykovski'nin insani yardım yolculuğu, 3 Ağustos'ta Üsküp'ün Şehir Meydanı'ndaki Rahibe Teresa Anıtı'nda düzenlenen uğurlama töreniyle başladı.

Stoykovski, Makedonya'da özel ihtiyaçları olan kişiler hakkında halkı bilinçlendirmek, sponsor bulmak ve bu insanlara yardım etmek için para toplamayı amaçlıyor.

Başlıca hedefiyse fiziksel engelli insanların ülke çapında tanınması ve onların topluma daha iyi şekilde kazandırılmasını sağlamak.

Eylemci, Prilep merkezli bir insani yardım örgütü olan Venera'nın işbirliğiyle, engelliler için bir yardım fonu oluşturmaya çalışacak. Bu fon da, engellilerin ihtiyaçlarını karşılayan ve zamanla bu insanları topluma kazandırmada bir araç olarak kullanılacak tesislerin inşa edilmesini başlatmakta kullanılacak.

Her 100 km'de barışı vurgulamak için bir ağaç dikmeyi planlayan Stoykovski, "İnsanlara bir barış mesajı göndermek istiyorum." dedi.

Eylemci, 15 kişilik bir ekiple Irak ve Afganistan'da savaştan yıkıma uğramış bölgelerden geçecek.

Bir televizyon ekibi, belgesel haline getirmek için yolculuğu filme çekiyor. 2007-2008 Pekin gezisi Stoykovski'nin ilk Olimpik meydan okuması değil. 2004 yılında, yine tekerlekli sandalyede, Yaz Oyunları için Prilep'ten Atina'ya gitmişti.

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."