Sunday 27 April 2008

Tükenmez kalemle inanılmaz fotoğraflar

Çok detaylı fotoğraflar gibi gözükebilirler fakat bunlar basit bir tükenmez kalemle çizilmiş inanılmaz resimler. Boyları 3 metreyi bulan bu çarpıcı resimler, sanat dünyasının parlayan yıldızı Juan Francisco Casas tarafından çizildi.

31 yaşındaki Casas, bir tuvalde 14 tükenmez kalem bitirebiliyor ve çalışmaları şimdiden sergilerde satılıyor.

Eskiden klasik bir ressam olan Juan, 3 yıl önce arkadaşlarıyla geçirdiği gecelerin fotoğraflarına dayanan çizimler yapmaya başladı. Casas, Macar Laszlo Biro'nun 1938'de icat ettiği tükenmez kalemin basitliğine hayran olduğunu söyledi.

Casas, "Bu bir şaka olarak başladı. İnsanların fotoğraf sanacağı, çok gerçekçi bir resim yapmaya çalıştım. Ayrıca herkesin sahip olduğu (tükenmez kalem) bir şeyle resim yapmak istedim. Bunun daha önce yapıldığını sanmıyorum. Bana göre boyamaktan çok ta farklı bir şey değil. Kullandığınız malzemenin değil, malzemeyle neler yaptığınızın önemli olduğunu göstermek istedim." dedi.

Casas, sadece mavi tükenmez kalem kullanıyor ve bir çizimde birkaç tane tüketebiliyor. 3 metre yüksekliğinde 1 metre enindeki en büyük çalışmasını çizmek için 2 hafta harcadı.

Casas, tek kötü yanının ise yanlışlarını silememesi olduğunu, hataların ana problem olduğunu ve ne kadar erken yaparsa o kadar iyi olduğunu söyledi.

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."