Thursday 3 January 2008

Üsküp Yahya Kemal’e sahip çıkacak mı?

Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2008'i Üsküp’lü usta şair Yahya Kemal yılı ilan etti. Yıl boyunca büyük şairle ilgili uluslararası sergi ve sempozyumlar düzenlenecek.

2008'in, Türk şiirinin en önemli ustalarından biri olan Yahya Kemal Beyatlı'nın ölümünün 50. yılı olduğunu belirten Türkiye Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, bu vesile ile büyük şairin daha iyi tanınacağını ve anlaşılacağını umuyor.

Yahya Kemal'in mekânları belirlenecek Günay, "Bizde ne yazık ki yazar evlerinin bir müze olarak algılanması, kitleler tarafından bilinmesi ve hatta gelen yabancı ziyaretçilere gösterilmesi gibi bir alışkanlık yok. Kafka'nın evine olan ilgiyi gördüğümde çok kıskandım. Yahya Kemal'in müzeye dönüştürebileceğimiz bir evi yok. Ama yaşadığı mekânlarda plaket konulabilir, onunla ilgili bir köşe yapılabilir. Ben Türkiye'de hangi yazarımız, hangi şairimiz nereye, hangi lokantaya, hangi otele giderdi bilmiyorum. Nostaljileri yaşatma kaygımız yok. Bir toplum, hafızasıyla gelişir" dedi.

Kültür Bakanı Ertuğrul Günay’ın sözlerine göre bu yıl esnasında Yahya Kemal’in yaşadığı mekanlar belirnecek. Bilindiği gibi Üsküp’lü şairin doğduğu ev şu anki Halklar Tiyatrosunun avlusunda bulunuyormuş. Orada tekrar Yahya Kemal evinin yapılması imkanlarının olup olmadığını bilemiyorum ama en azından bir plaket konulabilir yada köşe yapılabilir, diye düşünüyorum. Tiyatro avlusunda elverişli koşullar yoksa, en azından yaşadığı mahallede yer temin edilebilir. Üsküp Yahya Kemal’a sahip çıkacak mı? Bunu önümüzdeki yıl belirleyecek.

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."