Saturday 5 January 2008

Yeni Balkan'da yayınlanan röportajım

Avrupa Birliği’nin gazetecilik ödülünü kazanan Hüsamettin Gina ile konuştuk

Jan Mone Ödülü, MRT’de kaliteli gazetecilerin çalıştığının göstergesidir


‘’Balkan usulu eğtim görüyoruz, Avrupai düşünüyoruz’’ adlı röportaj için, MTV Türkçe Programı’ndan Hüsamettin Gina ve MTV Arnavutça Programı’ndan Rina Turkeşi, Avrupa Birliği’nin Üsküp Misyonu’nun her yıl gelenksel olarak verdiği Jan Mone gazetecilik ödülünü kazandılar.


Ödülü, sahiplerine AB’nin Üsküp Büyükelçisi Ervan Fuere verdi. Meslekdaşımızla, böylesi değerli ödülü kaznaması münasebetiyle yaptığımız konuşmamızda şu yanıtı verdi:


Kazanmış olduğunuz ödülden dolayı, duygularınızı öğrenebilir miyiz?
Ödül aldığıma hala inanamıyorum. 13 Aralık Perşembe akşama sanki bir rüya gibi geldi bana. Jan Mone ödülünü almaktan çok sevinçli ve gururluyum, ancak aynı zamanda benim MRT’deki statüsümü göz önüne getirdiğimde,buruk bir mutluluk yaşadığımı da vurgulamak istiyorum. Ben bunu ne ile ve nasıl hakkettim diye düşünmeden de edemiyorum. Ama yine de ümitlerimi yitirmedim. Güzel günler gelecek inşallah. 10 yıldır gazetecilik mesleğine emek harcadım. Karşılığını bir gün alacağıma inanıyorum. 10 yıl gazetecilik mesleğimde çalışmama rağmen halen hiç bir yerde kadrolu olarak çalışmadım ve bir günlük stajım bile yok. Ama inancımı hiçbir zaman kaybetmedim. Ümit insanı son terkeder, değil mi?


Ödüller her zaman insana çalışma hazmi veriyor, iyi bir teşvik oluyor, aldığınız bu değerli ödülü nasıl değerlendiriyor sunuz?
Jan Mone ödülü benim için gerçekten çok özel. İki yıl önce Birleşmiş Milletlerden Makedonya’- daki fakirlik konusunu, daha doğrusu sokakta çalışan çocukların sorunlarını dile getiren bir röportajla almıştım. Bu defa da çocuklar sözkonusu. Balkan usulu eğitim görüyoruz, Avrupai düşünüyoruz adlı röportajda, çocukların Avrupa Birliği hakkındaki düşünceleri yansıtılıyor. Bu ödülü AB’nin Üsküp Büyükelçisi Ervan Fuere verdi. Fuere ödül yarışmasında bu yıl çok sayıda gazetecinin katıldığını ancak farklı bir yaklaşımla çocukların Avrupa Birliği’yle ilgili düşüncelerini konu alan bu ortak çalışmanın ödüle layık görüldüğünü söyledi. Bu röportajda ilk okullarda “Avrupa Birliği hakkında öğreniyoruz” adlı proje araştırılıyor. Öğrencilere AB’ye girdiğimiz ilk günde, sabah uyandığınızda neyin değiştiğini görmek istiyorsunuz? şeklinde soru sorduk ve öğrencilerden çok ilginç yanıtlar geldi. Üsküp’ün Petar Zdravkovski Penko okulunda okuyan bir Türk öğrencisi, AB’ye girdiğimizde insanların en azından sokakta sümkürmeyeceğini ve çöp atmayacağını ümit etti. Jürinin başkanlığını ünlü yazar ve Makedonya Bilim ve Sanatlar Akademisi üyesi Luan Starova’nın yapması bu ödülün değerini daha da arttırıyor. Ödül yarışmasına Makedonya’nın önde gelen gazetecileri de katıldı. Rekabet çok büyüktü. Ödülün benim içi değerini arttırdığı birçok önemli özelliği var. Birincisi, o bir Avrupa Birliği ödülü. Bir bakımda Avrupa Birliğine ayak bastım diyebilirm. Şaka tabi... Ama neden olmasın...Ülke olarak da tek hedefimiz bu yönde. İkincisi, ödülü Arnavut Redaksiyondan değerlimeslekdaşım Rina Turkeşi ile paylaşmam, da benim açımdan çok önemli. Ücüncüsü, çalıştığım TV için çok önemli. Biliyorsunuz, Makedonya Radyo Televizyonu ve dolayısıyla Türkçe Programları bu aralarda çok zor günler geçiriyor. Törende, MRT’nin adı duyulması ve gazetecilerinin ödülü alması bir anlamda TV hakkında sadece grev gibi olumsuz haberler değil, iyi, pozitif haberin de yazılmasına neden olduk. Jan Mone Ödülü MRT’de kaliteli gazetecilerin de çalıştığını göstermektedir. Bu arada MRT ve röportajımızı yayınlayan İNA HaberAjansına teşekkür ediyorum.


Ödül için hazırlıklarınızı anlatırmısınız?
Ödül maceram gerçekten çok tesadüfen başladı. Yaz aylarında Rina’yla beraber, “Petar Zdravkovski PENKO” ilkokulunda düzenlenen “Avrupa Birliği hakkında öğreniyoruz” konulu tribününe katıldık. Tribünden sonra birkaç öğrenciden zar zor açıklama alabildik. Kamerman arkadaşımız o gün çalışmak için çok istekli değildi, maalesef. Aramızda küçük tartışmalarında yaşandığını hatırlıyorum. O gün çalıştığımız redaksiyona haberimizi hazırladık. Öğrencilerin cevapları ise hep aklımda duruyordu. Ödül konkuru yayınlanınca, arkadaşımla katılmaya karar verdik. Ama TV için hazırladığımız haberle başaramadık, maalesef. Biliyorsunuz, üzülerek söylüyorum, bizde arşiv diye bir şey yok. Dolayısıyla, röportaja daha fazla öğrencinin ve uzmanların konuyla ilgili düşüncelerini ekleyerek, yazılı metinle katıldık.

Gelecekten ümitli olduğnuzu söylüyorsunuz, geleceğe yönelik planlarınız nedir?
Makedonya’da Gazetecilik alanında bir ödül daha var. Makedonya Medya Enstütüsü’nün geleneksel olarak verdiği araştırma gazetecilik ödülü. İlerideki yıllarda hedefim o ödül olacak. Buna göre durmak yok, yola devam.

M.ALİ

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."