Thursday 28 February 2008

89'luk nine vekil adayı

Malezya'da 89 yaşındaki bir kadın gelecek ay yapılacak genel seçimlere katılıyor. Ülkesi için ve yoksul halkın yaşam koşullarını iyileştirmek için mücadele edeceğini söyleyen Maimun Yusuf, "Ben yaşlı bir insanım. Seçime kendim için girmedim. Ünlü olmaya ihtiyacım yok. Daha iyi eğitim, insanlar için daha fazla fırsat yaratmak, böylece halkın daha iyi yaşam koşullarına sahip olmasını sağlamak istiyorum" dedi.

8 Mart'ta yapılacak seçimler için adaylığını koyduğundan beri Maimun basının gözdesi oldu. Gazeteler Maimun'u kırmızı bisikletiyle seçmenleriyle görüşmeye giderken veya köyünde kampanya posterlerini yapıştırırken gösteren fotoğraflarını yayınlıyorlar.

Hiç okula gitmeyen Maimun 7 torun sahibi. Seçimlerin renkli geçeceği Malezya'da muhalefetteki İslami parti, oy toplamak için bekar kadınlara koca vaadinde bulunduğunu bildirmişti. Parti, daha önce çirkin kadınların evlilik şanslarının az olduğu için devlet dairelerindeki işlerinde öncelik kazanmasını teklif etmiş, Malezya kamuoyunda tartışmalar çıkmıştı.

222 sandalyeli parlamentonun yeni üyelerini belirlemek için Malezya halkı 8 Mart'ta sandık başına gidiyor. Seçimler için partiler kampanyalara başladı.

No comments:


"Dünya için üretiyoruz..."